תוכנות ניהול קשרי לקוחות - CRM

תוכנות ניהול קשרי לקוחות - CRM

תוכנות CRM (ניהול קשרי לקוחות) הנן מכלול של מערכות מידע ואסטרטגיות המסייעות לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו. מערכת זו משלבת בין פעולות שיווקיות המיועדות ללקוחות חדשים לבין פעולות לשימור לקוחות ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים, תוך בחינת הערך הנוצר לארגון כתוצאה מתהליכים אלו. אירגונים רבים משתמשים בתוכנות לניהול קשרי לקוחות על מנת להגיע למטרות העיסקיות הבאות: איכות ויעילות, חסכון בעלויות, תמיכה בהחלטות עיסקיות, מיקוד נתוני לקוח וכלי ניתוח עיסקיים תחת ממשק אחיד. בנוסף משמש CRM כלי חשוב באינטראקציית ספק-לקוח אשר ניתן בעזרתו לפקח על תהליכים עיסקיים מורכבים. ניהול קשרי לקוחות מבוסס על הערך שארגון מוצא בלקוח ובפרט בערך חיי הלקוח, הערך הנוכחי של תזרים התקבולים החזוי מהלקוח. סכימה של כל ערכי חיי הלקוחות של הארגון נותנת את הון הלקוחות, שהנו החלק בהון החברה הנובע מהלקוחות.

בשוק התכנה קיימות מאות תוכנות ויישומים לניהול קשרי לקוחות עבור פלטפרמה אפשרית. אנו נביא כאן מספר דוגמאות לתוכנות CRM מספקיות גדולות דוגמת מייקרוסופט, סאפ, אורקל וכו',כמו גם מספר דוגמאות למערכות CRM המבוססות קוד פתוח.

FreeCRM

תוכנת ניהול קשרי לקוחות מבוססת ווב חינמית לעסקים קטנים עד בינוניים. מסייעת בניהול יעיל של הפעילות השיווקית בעסק ובעלת ממשק משתמש עשיר ומודולרי.

ZOHO CRM

תוכנת ניהול קשרי לקוחות  הנותנת פתרון מושלם וחינמי לניהול בתחומי המכירות, השיווק, תמיכת לקוחות, ניהול מלאי ומשלבת בתוכה גם יכולות בסיסיות של בינה עיסקית ומערכת לתמיכה בהחלטות.מצויין לעסקים קטנים ובינוניים.

VTigerCRM

תוכנת ניהול קשרי לקוחות חינמיתעל בסיס קוד פתוח, עם סט יכולות מלא המיועדת לעסקים הקטנים והבינוניים. ניתן לפתח את התוכנה על מנת להתאימה ספציפית לצרכי כל עסק.