ניסים גלם

ניסים גלם

ניסים גלם נולד וגדל במושב שדה עוזיהו, השוכן מערבית לעיר אשדוד, בדרום השפלה. כיאה לבן ההתיישבות העובדת, הוא התחבר במהרה לכל תחום המיכון החקלאי, בין השאר בזכות כישורים טכניים מפותחים למדי. עם הגיעו לגיל גיוס, הוא שובץ לחטיבת גבעתי. במהלך 3 שנות שירותו הצבאי הוא שימש במגוון תקפידי לוחמה. לאחר השירות הצבאי, הוא החליט שלפני שהוא מקבל החלטה האם להמשיך את דרכי הוריו כחקלאי הוא רוצה לנסות את דרכו מחוץ לתחומי המושב. הוא מצא עבודה בתור נהג הובלות. בחברה שבה עבד הוא התמחה בהובלה של חומרים מורכבים מזכוכית שיועדו לתעשייה. במשך 13 שנים רצופות הוא מילא את אותו התפקיד על הצד הטוב ביותר.

 

אלא שהזמן עשה את שלו והוא החליט לנסות להקים עסק משל עצמו. לכן בשנת 2006 הוא עזב את מקום העבודה האהוב וחבר אל יתר 4 אחיו. ביחד הם הקימו את חברת ג'נרל, שנוסדה מתוך מטרה להעניק שירותי דרך מתקדמים עבור מלגזות. עד מהרה העסק החל לתפוס תאוצה והיה ניתן להתחיל לפתח ולהרחיב את סל השירותים. השלב הבא היה רכישה של מלגזות ישנות, שדרוגן ומכירתן. על מנת לעבוד ולשפץ את המלגזות, היה צורך בשטח ולכן הם ייסדו מוסף ייעודי.

 

כך שבתוך שנים ספורות העסק כלל שירותי דרך לצד שירותי מוסך למלגזות. היות וכל האחרים ניגשו לעבודה מתוך אהבה ומסירות אין קץ, המוניטין שלהם התפשט לכל רחבי הארץ. לצד מתן השירותים, הם החלו גם לשווק חלקי חילוף. היות והייתה להם רשימת לקוחות שרק הלכה והתארכה, הם החלו גם לייבא את חלקי החילוף שאותם הם שיווקו. לאחר שהם צברו ניסיון ברי היבוא, הם החלו גם לייבא מלגזות שלמות. המותג הראשון שעבורו הם השיגו זיכיון היה פילר. לאחר שהצליחו להחדיר אותו לשוק המקומי, הם פנו לחברת קלארק, שנחשבת למובילה את תחום המלגות בעולם כולו. תודות למוניטין ולניסיון שלהם, הם כו גם בזיכיון הנכסף. כעת הם הפכו לספקי השירות במודל one stop shop המובילים בארץ. כל שנותר להם ה להשתלב במכרזים של ארגונים מובילים. לאחר שתחילה ניגשו למכרזים קטנים יחסית, לאחרונה הם זכו במכרזים יוקרתיים למדי. כך למשל הם הפכו לספקי שירותי המלגה עבור חברת מקורות, ספקית המים הלאומית. כמו כן הם זכו במכרז חברת תע"ש ובכך גם זכו על הדרך בתעודתה הנכספת של ספקית משרד הביטחון. כך שבפועל הם ניצבים כיום בעמדה המובילה בכל מה שקשור למלגזות. לקוחות רבים פונים אליהם על מנת לקבל שירותי ייעוץ והכוונה לקראת רכישת מלגזה או על מנת לתקן ולשדרג את זאת הקיימת. כיום, לאחר פחות מעשור של פעילות, כבר קשה למצוא אנשים בענף המלגזות שאינם מכירים את חברת גנרל ואת העומדים בראשה, האחים לבית גלם בראשות ניסים גלם. הסיפור יוצא הדופן איננו המצאה כי אם מציאות קיימת. הוא מהווה הוכחה כי בעזרת תושייה, אמביציה והרבה כוח רצון ניתן להגשים חלומות.

 

גם מי שבדומה לאחים גלם כלל לא בהשלים את בחינות הבגרות ולא השתלב במסגרת האקדמית, עדיין יכול לפרוץ חסמים ולהגשים יעדים. חשוב גם לשים לב לעובדה כי אין מדובר על משחק על כל הקופה. לפנינו סיפור על עסק שהחל בקטן, בהתאם למגבלות התקציב ולאט לאט, בנחישות ובעקשנות, הלך וצמח עד להעפלה לראש הפירמידה. אלא שבניגוד לפירמידות הפיננסיות שממנפות עצמן לדעת, פה מדובר על מבנה עסקי יציב ואיתן.