תוכנות ניהול תפעולי -ERP

תוכנות ניהול תפעולי -ERP

תוכנת ניהול תפעולי (ERP) היא סוג של מערכת מידע  המטפלת בכל צרכי עיבוד הנתונים בארגון (למשל: משאבי אנוש, כספים, שיווק ומכירות, לוגיסטיקה, תפעול וכו'), כמקשה אחת. גישת ה-ERP שונה מהגישה הקלאסית בכך שהיא מאחדת את כלל מערכות המידע של הארגון למערכת אחת באופן המאפשר שימוש שיתוף מידע  באופן אינטגרטיבי .

תוכנות ה-ERP מחולקות ל-"מודולים". מודול הם ישומים בתוכנה המקנים פונקציונליות שונה. למשל:ניהול שרשרת האספקה (רכש, ייצור, הפצה ועוד), ניהול מלאי, ניהול קשרי לקוחות, מכירות אלקטרוניות, ניהול תקציב ופיננסים, משאבי אנוש, מערכות תומכות החלטה ועוד.

בין הספקים הבולטים בתחום תוכנות לניהול תפעולי אפשר למצוא את אורקל, סאפ, מייקרוסופט, אמאזון, פריוריטי. מערכות אלו ומערכות לניהול תפעולי בהתאמה אישית המבוססות על תוכנות מדף אלו הן מערכות אמינות, וותיקות אך יקרות בהטמעה.ישנן מספר תוכנות מדף על בסיס קוד פתוח הניתנות לפיתוח מודולרי מלא.

אנו ניתן מספר דוגמאות לתוכנות ERP משני הסוגים:

Openbravo ERP

מערכת תוכנה לניהול תפעולי מבוססת קוד פתוח מהמובילות בעולם.מערכת זו היא מערכת ERP מבוססת רשת המתאימה לעסקים קטנים עד בינוניים, והיא זכתה עד עתה במספר רב של פרסים בינלאומיים.

WEB ERP

תוכנת ניהול משאבי אירגון (ERP) על בסיס קוד פתוח שמיועדת לעסקים קטנים עד בינוניים וניתנת להורדה חינם. תוכנת ניהול תפעולי זו מבוססת רשת, כתובה בשפת PHP ויכולה לעבוד עם מסדי נתונים MYSQL, מה שמוזיל משמעותית את הוצאות האיחסון.